Sunday, November 24, 2013

Arnhemse Moeders

Toen Lisa zwanger was, zocht ze tevergeefs naar een cursus over, en voor bewegen. Terwijl ze zeker wist dat ze wel bestonden. Haar zoektocht inspireerde haar tot het platform Arnhemse Moeders.

Arnhemse Moeders is een website waarop moeders uit Arnhem alles kunnen vinden wat interessant voor ze kan zijn. Handig en overzichtelijk op één plek. Aanvankelijk stonden er vooral adressen op de website. Maar al snel kwamen daar blogs van moeders en professionals bij. Lisa wil met Arnhemse meisjes moeders inspireren en informeren.

Wij interviewden Lisa over dit mooie initiatief!

Koos je bewust voor Arnhem? 

Ik ben in Arnhem komen wonen voor mijn studie. Het beviel me zo goed dat ik gebleven ben.

Wat maakt Arnhem bijzonder? 

Arnhem is voor mij ‘het beste van 2 werelden’. Arnhem is een echte stad maar heeft de gemoedelijke sfeer van een dorp. Het biedt veel voor jongeren, volwassenen en kinderen. Er zijn veel mooie elementen waar ik geen genoeg van krijg. Het centrum, het Spijkerkwartier, het uitzicht over de Rijn, Sonsbeek… En niet onbelangrijk; je kunt er leuk shoppen. 


Waarom juist een online platform? 

Ik werk in online marketing dus online is bijna mijn ‘natuur’. Daarnaast biedt het een gemakkelijke en laagdrempelige manier om te organiseren en te faciliteren. Moeders zijn druk en hebben niet altijd tijd om elkaar offline te ontmoeten.



Ga je naast een online platform ook bijeenkomsten organiseren? 

Misschien wel. Het lokale aspect van Arnhemse Moeders maakt het een logische en leuke volgende stap. Ik merk wel dat moeders behoefte hebben aan contact met andere moeders. De Wandelwagensoos speelt hier al goed op in. Helaas kan ik zelf niet aanhaken bij de Wandelwagensoos vanwege mijn werk. 


Hoe verzamel je de informatie voor de site?   

Via Facebook, Twitter, nieuws sites, fora, blogs, via andere moeders en professionals. Daarnaast schrijf ik zelf blogs en vind ik regelmatig leuk nieuws en input in mijn mailbox. 


Hoeveel tijd besteed je er aan per week? 

Dat verschilt, ik werk veel vooruit en plan veel in voor zowel de website als voor de social media kanalen. Op die manier kan ik eraan werken wanneer ik wil en is het geen ‘moetje’ terwijl ik eigenlijk met mijn zoon wil knuffelen. Gemiddeld besteed ik er tussen 2 tot 8 uur per week aan. 


Je combineert het moederschap met een baan. Hoe bevalt dit? En hoe combineer je dit met je websites?

Het is soms pittig, maar ook een fijne combinatie. Op het werk kan ik me helemaal focussen op wat ik leuk vind. Wanneer ik thuis ben kan ik me helemaal storten op moeder zijn. Deze verdeling geeft me voldoening. In mijn verlof merkte ik dat fulltime thuis zitten nu nog niet bij mij past. Maar ik sluit niets uit. Na mijn werk probeer ik zoveel mogelijk thuis te zijn. Ook de afspraken met vriendinnen combineer ik vaak met mijn zoontje. We gaan dan wandelen of thee drinken bij mij thuis.

De website onderhoud ik thuis in de avonduren, en soms op mijn vrije dag. Ik doe veel via mijn mobiel. Zo kan ik tijd die ik besteed aan wachten op het openbaar vervoer nuttig gebruiken.

Daarnaast is er een redactie voor Arnhemse Moeders die helpt bij het onderhouden van de website en schrijven van blogs en nieuwsberichten.

Archief

Search This Blog

Lid van de Mamablogs