Thursday, May 8, 2008

Borduren voor gezondheid

Vrijwilligster voor Borduren voor Gezondheid

Ik ben thuisblijfmoeder, gelukkig getrouwd en we hebben twee schatten van kinderen. Ik werk 1 volle dag per week; de rest van de week ben ik thuis en wordt mijn tijd voor een groot gedeelte gevuld door het werk bij Borduren voor Gezondheid. Het idee voor Borduren voor Gezondheid is overgewaaid uit Amerika, daar wordt het al een poosje gedaan. Natuurlijk is het daar allemaal veel grootschaliger.

Maar hier in Nederland is de organisatie ook flink groeiende. Onze Mireille heeft het idee naar Nederland gehaald. Inmiddels zijn er al zo'n 300 vrijwilligers die borduren. We borduren voornamelijk schilderijen, klein en groot. Maar ook tafelkleden en dergelijke komt voor. Het is ook net wat we binnenkrijgen.

Het werk geeft me veel voldoening. Aan de ene kant help je mensen (die soms aan huis gebonden zijn of soms niet genoeg geld hebben om zelf een duur borduurpakket te kopen) aan een fijne hobby, aan de andere kant gaat de opbrengst naar kinderen met kanker en hun familie. Persoonlijk vind ik het erg fijn om mijn tijd te besteden aan iets waar ik andere mensen mee kan helpen. Per week besteed ik er zo'n 20 uur per week aan.

Je hoort natuurlijk verschrikkelijke ervaringsverhalen met KIKA of Ronald McDonald Huizen, maar ik probeer die mensen wel te steunen en een luisterend oor te bieden.

Om dit werk te kunnen doen moet je kunnen borduren. Als je je aanmeldt op de site wordt er ook gevraagd of je beginner bent of ervaring hebt. Wij kijken daarnaar als we een pakket voor je samenstellen.

Ik hoop dat heel veel vrijwilligers zich gaan aanmelden en ook belangrijk is dat we tegelijkertijd worden voorzien van borduurmateriaal. Dus ik zou iedereen willen oproepen om alle borduurspullen die thuis blijven liggen op te sturen naar ons. Vraag ook eens bij tantes, oma's, buurvrouwen enz.

Over de organisatie Borduren voor Gezondheid

De organisatie Borduren voor Gezondheid is een groot team van vele enthousiaste borduurliefhebbers die borduren voor KIKA en het Ronald McDonald Kinderfonds.

Het zit zo. We krijgen borduurmateriaal gesponsord door bedrijven en particulieren die iets hebben liggen en er niets meer mee doen. Dit wordt door de organisatie gesorteerd en er wordt een compleet borduurpakketeen van gemaakt. Wij zenden het aan een van onze medewerkers die het met veel liefde borduurt. Daarna komt het bij ons terug en wordt het netjes ingelijst en verkocht via een expositie. De opbrengst gaat vrijwel in zijn geheel naar bovengenoemde goede doelen.

Omdat de organisatie groeiende is en veel nieuwe vrijwilligers zich aanmelden, zijn wij dringend op zoek naar borduurmateriaal, bijv. borduurgaren, linnen, patronen, half-afgemaakte pakketten, alles is van harte welkom, hoe klein of hoe weinig dan ook. Ook kan je ons goed helpen door het toezenden van postzegels. Zo kunnen we besparen op de portokosten, wat een grote kostenpost voor ons is door het verzenden van de pakketten.

Heb je zin om mee te borduren voor KIKA en het Ronald McDonald Kinderfonds? Meld je dan aan als vrijwilliger via de website. Je krijgt dan kosteloos een borduurpakket thuisgestuurd.

www.bordurenvoorgezondheid.org

Archief

Search This Blog

Lid van de Mamablogs